Srpski startap postao deo Facebooka

facebook

Refdash, domaći startap sa sedištem u San Francisku i timom u Beogradu, postao je deo Facebooka, objavio je Techcrunch. Detalji u vezi sa dogovorom još uvek nisu poznati, ali očekuje se da će se ekipa Refdasha pridružiti Facebook Jobs platformi.

Nikola Otašević, jedan od osnivača Refdasha, je pre nekoliko meseci održao predavanje u Beogradu gde je pričao o svom karijernom putu i tome zašto je odlučio da napusti Google i pokrene svoj startap, kada je beogradska publika imala priliku da se bliže upozna sa mislijom i radom Refdasha.

Nakon što je napustio posao u Google-u, Nikola je pre dve godine sa svojim bivšim kolegom pokrenuo Refdash sa misijom da uz pomoć mašinskog učenja proces zapošljavanja (za početak u tehnološkim kompanijama) učine efikasnijim i transparentnijim. Ono što je interesantno jeste da su Nikola i njegov suosnivač, Endru Kerni, u Google-u završili na sličan način kao što su sada došli u Facebook. Startap za koji su tada imali bio je otkupljen od strane Google-a, pa su nastavili da rade za tech giganta tokom naredne tri godine.

Refdash su pokrenuli pre dve godine jer su delili slične poglede na proces zapošljavanja u tehnološkim kompanijama i zajedničku ideju o tome na koji način bi ga trebalo promeniti. Problem koji su uvideli i želeli da reše imali su i poslodavci, ali i oni koji traže posao. S jedne strane, traženje posla je proces u velikoj meri vođen slučajnostima, preporukama i srećnim okolnostima. S druge, poslodavci se u procesu zapošljavanja često oslanjaju na subjektivne i površne informacije i ne umeju dobro da procene veštine ljudi koje intervjuišu.

Refdash je ovaj problem rešavao kreiranjem machine learning modela koji bi na osnovu javno dostupnih informacija o kandidatima napravio procenu njihovih realnih veština. U tu svrhu su uradili više od 5.000 tehničkih i drugih intervjua sa softverskim inženjerima, nakon čega su napravili model koji utvrđuje korelaciju između njihovih realnih veština i javno dostupnih informacija sa njihovih Linkedin profila, Twitter feedova, profila na Quori, i ostalih kanala, piše B92. Svrha modela je da samo na osnovu nečijeg online footprinta predvidi na koji način bi taj kandidat performirao na testovima i da kreira neku vrstu dubinske analize koja bi skratila proces zapošljavanja i učinila ga preciznijim.

Pridruživanje Refdasha pomoći će Facebooku da svoju platformu za poslove koju su najavili prošle godine, prilagode tehničkim pozicijama poput softverskih inženjera i diverzifikuju ponudu pozicija koje će se izlistavati na njihovom sajtu. Svojom platformom za poslove, Facebook želi da konkuriše Linkedinu, a kako navodi Techcrunch, očekuje se da će akvizicijom Refdasha uspeti da ugrabi dodatni deo prihoda najveće platforme za poslove, navodi Startit.

Povezane objave