Tesla se sprema da predstavi svoj novi kamion

parking-auto-garaza-automobili

Kompanija Tesla uskoro će predstaviti svoj električni kamion.

Američki proizvođač vozila na električni pogon prvobitno je najavio predstavljanje ovog električnog teretnog vozila za 26. oktobar, ali je zbog poteškoća u proizvodnji novog Modela 3 pažnja kompanije bila usmerena na taj putnički automobil, dok je premijera pomerena za 16. novembar u 20 časova po pacifičkom vremenu, odnosno 17. novembar u 5 časova po lokalnom vremenu.

Tizer, koji je objavljen početkom meseca, otkrio je uske konture vozila i dizajn LED farova, a objavljeno je i da će električni kamion biti korišćen za prevoz tereta na srednjim relacijama u SAD i da će sa punim baterijama moći da pređe između 200 i 300 milja (321-482 km), piše B92. Tesla izuzetno vodi računa o aerodinamici svojih vozila, i Mask će najverovatnije učiniti sve da ublaži vazdušni otpor, s obzirom na to da susret kvadratnog čeonog dela kamiona sa vazduhom crpi dosta električne energije. Moguće da će brave biti uvučene, i da će određeni delovi kamiona moći da menjaju ugao radi postizanja što bolje aerodinamičnosti vozila.

Izvršni direktor i vlasnik kompanije Tesla Ilon Mask jedan je od najvećih fanova baterija, pa njegovo novo vozilo najverovatnije neće biti hibrid sa dizel motorom, niti će imati motor na vodonik, piše The Verge.

Najverovatnije će u stoprocentnoj meri koristiti snagu litijum-jonskih baterija koje će biti položene duž poda kamiona, kao što je to slučaj sa Teslinim automobilima. Težište vozila tako će biti nisko, zbog čega će biti lakše upravljati njime, što je naročita prednost kada su u pitanju snažni bočni vetrovi. Postavlja se i pitanje o kapacitetu baterija, s obzirom na to da trenutna mreža Superchargera može da napuni automobil Model S za 40 minuta, a da su kamioni po tom pitanju znatno zahtevniji, čak i da Mask uspe da smesti dovoljan broj baterija u vozilo. Moguće je da će na fiksnim rutama postojati tačke na kojima će biti postavljeni punjači, ili na kojima će kamioni moći da provedu noć puneći se.

Konačno, tu je i cena. Operateri transportnih flota znatno su manje skloni iznenadnoj kupovini vozila u odnosu na kupce automobila. Ipak, iako će kamion u startu verovatno biti skup, Mask će najverovatnije učiniti da se njegova kupovina kroz smanjenu potrošnju goriva i cenu održavanja isplati već u roku od pet godina.

Povezane objave

Ostavite Komentar